Coördinatie en techniek training

Doel: efficiëntere loopstijl, voorkomen blessures
 

Observeer eens de stijl van een beginnende hardloper ten opzichte van een ervaren, wat snellere loper. Het is heel simpel maar oh zo belangrijk, de tweede groep heeft een sneller pasritme, ze raken de grond korter in plaats van lange, zware passen en ze lopen met het bekken en romp rechter en ‘hoger’.

 

Train dit 1x per twee weken of soms een deel aan het eind van een duurloop.

Warming-up 15 minuten inlopen, 5 min. een wat hoger tempo, en 3 korte tempo’s van 30 sec.

 

Train over een vast afstand van 50 tot 70 meter. Concentreer, focus je op je houding

blok 1 start series van 2x, blok 2 en 3 3x,

 

  • 2x 80% accent iets voorover, en je bekken naar voren duwen
  • 2x 90% accent hogere pasfrequentie door je armen sneller te bewegen
  • 2x 90% accent als of je op hete kolen loopt, snel de grond raken
  • 2x skipping 15 meter
  • 2x 80% accent voetlanding meer onder je, lukt het wat meer midvoet
  • 2x 70 tot 35m in je oude trage loopstijl naar 95% over gaan in veel mooier tot 70m

 

Deze website maakt gebruik van cookies om na te gaan hoe deze wordt gebruikt.

Meer info