Traptraining

Doel: ontwikkelen krachtuithoudingsvermogen, core en balans

* Train dit 1x per week, blokken van 3 weken: blok 1 start series van 2x, blok 2 3x, blok 3 4x

* Je zult merken dat je kracht en balansevenwicht in een aantal weken verbetert.

Bouw de belasting dus geleidelijk op. Warming-Up 10 min. inlopen, 5 min. een wat hoger tempo, en 3 korte tempo’s van 30 sec.

 

  • op souplesse 80% tempo per trede omhoog, accent concentratie  2x
  • vanuit midvoet, knieen lichte hoek de 1st trede op en neer springen 2x10
  • langzaam in diepzit twee traptrede omhoog 2x, accent balans
  • op souplesse 90% tempo per trede omhoog 2x, accent armondersteuning
  • zijwaarts diepzit zijwaarts één trede omhoog 2x
  • vanaf boven achterste voren naar beneden 2x, accent concentratie en balans
  • 80% twee treden omhoog, heel geconcentreerd. Verlies je je balans dan stoppen op 3/4

 

Trap training met focus en concentratie uitvoeren, dit is beter voor neuro-musculaire aansturing en ter voorkoming van verzwikkingen enkels

 

 

 

Deze website maakt gebruik van cookies om na te gaan hoe deze wordt gebruikt.

Meer info